Chill Out firar 20 år på svenska marknaden med sin populära vinserie. De introducerar en ny design och logotyp på sin boxar och flaskor och förpackningen är 100% återvinningsbar.
Den nya designen introduceras initialt med tre boxar – Chardonnay, Cabernet Sauvignon och Shiraz Rosé – men under hösten byter även deras återvunna PET-flaskor till ett nytt utseende.
Samtliga boxar från Chill Out är 100% återvinningsbara och i samband med den nya designen har de utvecklat förpackningarna med en rad betydande förändringar. Plasthandtagen är lättare och genomskinliga och 100% återvinningsbara. Boxarna är tillverkade i FSC-märkt papper och med en rip-tape som gör det lättare att vika kartongen för återvinning. Vinpåsen är tunnare och lättare. Tappkranen är också gjord av transparent plast och därmed helt återvinningsbar.
Ett Chill Out-vin smakar likadant år efter år och därför har dessa många hängivna anhängare. De vet alltid vad de får. Vinerna är också druv- och ursprungstypiska och är därför bra ingångsviner när man vill lära sig druvor och områden.
Gastro PR bjöd in till presslunch för att visa den nya designen.
Tre rätter serverades till de tre olika vinerna i box-serien. Albin Edberg lagade rätterna. Albin är med i årets Kockarnas Kamp och kommer då att bli mer bekant för svenska folket. I matbranschen känner vi honom väl, bland annat från Bocuse d’Or.
Du kommer nu att få nyhetsbrev av oss via epost och sms!